Bytet till ny leverantör av TV-tjänster (från Canal Digital till Bredbandsbolaget, se tidigare nyhetsinlägg om detta) bör ha gått igenom idag 2017-11-20 innan kl 17. Du kan behöva göra en kanalsökning för att få tillgång till dina kanaler, om du får felmeddelandet ”ingen signal” eller liknande och inte ser dina kanaler.
Så här gör du:
* Starta digitalboxen
* Tryck ”MENU” på digitalboxens fjärrkontroll
* Välj ”Inställningar” och ”Installation”. Ange din PIN-kod om du tidigare valt en sådan, annars kan du testa 1234 eller 0000.
* Välj ”kanalsökning”
* Välj ”snabbsökning” och låt sökningen pågå tills du får ett meddelande om att sökningen är klar.
* Nu bör du ha tillgång till dina kanaler!
Vid problem: kundtjänst för Bredbandsbolaget finns på telefonnr 0770-777 000 och är öppet
08.00 – 22.00 alla dagar i veckan.